Thursday, May 26, 2016

Anak Kucing Warna Oren

note: citer yang menarik saya kongsi dgn mieza dalam email saya akan compile under 'Throwback Thursday'. citer 2-3 tahun yang lampau pon ade. harap tak confuse la. tengok tarikhnye ok? :P

...

Date written: 12 November 2014


^
rupa kucing tu sebijik macam gambar ni.


7 nov 2014, mase tu tgh cari tmpt utk dinner.
ila tunjuk jln.. ade restoran ikan bakar kat bwh flyover.
sampai2 tu park.. nmpk kitten orange ni dok berteduh bwh jeep.
mase tu dah start ujan renyai2.

tetibe kucing tu dtg dekat kiteorg. dekat giler la.
mcm nak panjat atas kaki pon ade.
yg geli kat kucing = mak + ila.
yg lain (ayah + abg + aku) tak geli la.. kire okla.

cume sbb kucing tu dok jln2 dekat sgt..
ayah aku sampai brp kali dah terpijak dia,
dah la mase tu dah gelap.. kul 8 lebih dah.. so lg la senang terpijak.
ayah aku plak jenis main jln aje, tak tgk pon bwh.
aku ingatkan ayah, tgk bwh.. kucing tu dok berjln tu..
kucing tu jln criss cross kat kaki.

kucing tu nak berteduh bwh kain mak aku, since mak pakai jubah.
mak aku jerit2 la.. since kucing tu dok ikut dia aje.
last aku panggil la kucing tu.. soh ikut aku. aku jln paling dpn..
nmpk la blkg kaki aku kucing oren tu. dok criss cross kaki aku. wahaha.

sampai masuk kedai dia ikut. org2 yg dok mkn situ pon nmpk la..
dgr la derang ckp.. "wah.. kucing ikut.. "
sampai kat kedai, ade batas yg agak tinggi.
kucing tu kecik aje.. dia terbenti la kejap.. try panjat. aku pon benti jgk..
tgk dia berjaya tak panjat. lgpon yg lain blom sampai lg.
nak angkat, kucing tu dah basah kuyup.

last2 berjaya jgk.. aku mcm automatik la tepuk tgn.. sambil sebut yeayy!
pestu, seme yg dok mkn kat tepi2 tu.. bersorak jgk, sbb tgk kegigihan kucing tu... wahahahah :))

bila kucing tu dah berjaya naik, aku pon trus la masuk cari meja..
kucing tu dah pg tmpt lain la.. sbb dah jumpe tmpt yg ade mknn kan.
takkan nak ikut kiteorg. meja kite mkn pon blom ade mknn lg.
baik pg meja yg ade mknn, leh mintak mknn dr org2 tu.. :P

Labels: , ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...