Saturday, July 21, 2012

First Day of Ramadhan 2012


^
brp kali dah aku dok repost bende ni. comel sgt la. especially yg bertelekung tu. rugi kalo tak repost tiap tahun ramadhan. wahahaha. nak tgk lg stick-dieha, sila ke Comics!

.....

note: ini ape yg aku tulis kat mieza dlm email. mcm menarik plak. dah la lame tak citer2 mcm ni dlm blog. so share kat sini skali la. eh? :P

so.. aku baru aje balik dr param..

mak aku drive, aku yg turun, sbb ujan blom benti. lebat plak tu.

mak nak nasi kerabu.. so aku pg la jln2 sampai jumpe gerai jual nasi kerabu.. aku beli jela bende same utk aku, malas nak pk dah. so RM 10 utk 2 nasi kerabu, berlaukkan solok lada, ikan dan daging..

pestu jln2 lagi.. mcm biasa org dok jerit soh dtg ke gerai dia..

"adik, beli kuih dik... takkan mkn nasik aje"
"adik, ayam/kambing panggang dik.."
"adik.. air dik, kan tercekik kalo tade tak beli air".

org2 penjual ni buat lawak ke ape. mcm aku sorang aje pembeli kat situ. padahal org lain elok aje lalu lalang tade plak soh derang beli. seme bende soh aku beli.

last2 aku beli popia basah ajela.. RM 3 utk err.. brp ketul eh, mcm 4-5 ketul jgk dlm 1 bekas tu. wahahah.. aku pg gerai tu, sbb dia tak jerit2 panggil aku. aku pg gerai tu, sbb dia dah siap2 bungkus dah.. so jimat mase. mak aku parking tepi jln.. so kene cepat.

sib baik penjual panggil aku adik. terase la muda sket. even yg aku rase same baya atau lebih muda dr aku pon panggil aku adik. wahahhaha.

....

aku nmpk la mcm2 jenis mknn yg baru direka utk ramadhan tahun ni..

sosej bersalut apebende tah. mmg nmpk aneh la. sbb skali tgk mcm goreng pisang, tp goreng pisang jenis cantik ajerupenye.

sosej.. coated dgn breadcrumbs. pestu ade perisa2.. ade cheese, black pepper.. cendawan. aku rase sosej tu yg perisa lain2 tu. org tu je yg coatkan dgn breadcrumb, pestu goreng. nmpk lain sket.

...

aku pg pakai sliper td. payah jgk kene pegang payung lg, ade 1 beg utk dump purse + mknn yg dibeli..

td kuar kete, elok2 vapor trus cermin mata.. so terpaksa bukak jap, selit kat celah baju. kalo tak bukak, kang tak nmpk trus jln.

rabun la kejap sambil jln masuk param tu. kepala tgk kiri kanan, kiri kanan, tgk ape yg ade. mak ckp nak nasi kerabu, tp kalo tade, beli nasi yg dah siap berbungkus. tade plak aku tgk gerai yg jual nasi berbungkus. yg jual lauk ade la. kang aku jgk yg pening nak pilih lauk. hahahah. dah hilang vapor baru aku pakai balik, itu pon aku dpt cari gerai jual nasi kerabu dlm keadaan rabun.. :))

mesti makcik bungkus nasi kerabu tu pelik. td order tak pakai cermin mata. dia pusing2 balik, eh tetibe magic budak ni pakai cermin mata plak. :))

...

oh ya.

sampai kat rumah td. mak tanye. sbb gune duit aku mase beli td.

mummy : mummy kene byr brp kat adik? RM 10 eh?
adik : erm. tayah byr la. me blanja!
mummy : bagus. even adik takleh puasa arini, adik blanja org puasa berbuka, dpt pahala same mcm org puasa tau.
adik : tau. sbb tu me nak blaja. :))

Labels:



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...