Tuesday, March 02, 2010

Spicy food?

ni conservation antara aku dgn mieza tempoh hari.

mieza in GREEN.
aku in BLACK.

--------

nurmiza:
gigih aku google belado tuh aper tadih :))
ala2 mcm sambal lah yer?
jumpe link ni - Belado Veggie
+_+ pedas lah nih? huhu
aku dah berjinak2 makan cili sos :P
bese tomato je kan?
kali nih try cili sos tapi make sure air kat sebelah lah :))


adieha:
tade la pedas mane pon.. .okla..

anyway.. ryan..
die suke pedas.

aritu mkn tomyam..
die nmpk ade tomyam atas meja..
besenye kalo bende baru, die nak try la :))
so die mule la berbunyi.. hmmpphh. hmpphh.. sampai tunjuk2 mknn yg die nak.

selalunye aku kene buat line.. dr ujung jari die.. ke mknn tu.
sbb nak make sure mknn yg mane satu.. ekekekekek.
pestu tanye dulu.. yg ni ke? kalo die geleng, bukan la tu.
kalo die tak geleng, buat muke seposen jek.. itu la mknn yg die nak.

so aku amik la bowl kecik utk die.. isikan tomyam. die mkn woo..
1st suapan tu.. terkebil2 jgk. pestu.. die buat bunyi lg.. nak lagi tuuuu.. :))
last2 aku tayah suap, die yg scp masuk mulut sendiri..

ok.. pestu.. aritu mak aku grg keropok..
pestu nak try.. sos cili baru yg kiteorg beli kat Kelantan aritu..
beli 1 dozen wak. ekeke. pg beli pon sbb ade kwn mak pesan.
kwn mak ckp sedap gile. die pon nak sedozen sos cili yg pekat.
kiteorg beli 1 dozen.. half yg pekat, half yg cair.. sedapla jgk.
bukan pedas semata2 la.. tp manis jgk.

mule2 mak bg kropok jek.
pestu ryan tgk kiteorg dok celup2 sos cili cair, die pon nak gak aa.
so bg la die dip2.. pestu die isap.. dip2 lg.. isap..
sudahnye bowl cili tu yg die dok mkn..
siap mintak sudu.. die nak mkn sos cili saje :))

nurmiza:
aa arrr... tak pedas sgt tapi erkk, pedas lah bagi haku wahahah :))
baru cuba so tak nak declare tak pedas sbb aku masih rasa pedas :P
parmesan cheese yg hariktuh beli belom abeh2 lagik :-s
erkk, aku kehilangan idea nak makan dengan aper dah :))
yg kfc punya sos yg ala2 thai tuh xpedas
nampak mcm biji cabai sejibik2 kan :-s
tapi bila makan mcm ok lah pulak
anyway, masih suker tomato
macma heaven akekeke...

wah... ryan lagik gigih dan taksub sos dari aku nih :-s
sungguh malu aku wahahaha :))
ryan tak suka sos tomato ker?
kecik2 mkn sos cili nih, ish...
budak2 sekarang tahan lasak
bab main dan bab cuba makanan baru
derang lagik berani lagik haku :-s


adieha:
dah word pertama dah favourite pon MAMAM..
mane tak brani try pape mknn pon.. :))

ciku pon suke mkn. tp ade had limit gak.
bile dah puas mkn ciku.. pandang bende lain plak.
tempeyek pon die mkn. kire pape yg baru, die akan try la.

hati grg ade skali tu die mkn.. ko tak suke kan?
ok. jgn risau, ryan pon tak suke.
die try sket jek.. pestu die bg balik..
geleng2 pale. texture hati tu die tak brp berkenan kot :))

ari tu kelakar.. ryan berebut biskut dgn pika.
pika bukak fridge, bwk kuar bekas biskut.
ryan pantang nmpk mknn. die pon nak la.
sib baik la tinggal 2 ketul biskut, cukup sorang satu.
kalo ade 1 jek.. mau menangis sorang.

mmg berebut betul laa.. sorang tarik.. sorang lg tarik.. haih..
tunggu nak terabur jek..

kelakar. aku tayah perlukan tv dah skang ni
ryan dan pika adalah tv aku :))

nurmiza:
aa arrr, organ dalaman kureng sket aku hihihi
harituh kanis masak bolognese tuh siap letak semua isi2 dalam dalam kuah :-s
aku leh rasa beza nyer even dah blend sekali
makan luah balik aku, letak tepi
kanis cakap aku tak pandai menikmati idop? :-s
dah tak leh masuk, nak buat cemana
rasanya mmg weird
bukan xcuba terus, dah cuba tau
aku mencuba mcm ryan wahahah :))
tp lidah xleh terima, kihkihkih...
lain tahun cuba lagik

Labels:



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...