Saturday, July 18, 2009

Misinterpretation



err.. ini sebenarnye kisah lame. bende ni dah berlaku lame jgk. bbrp bulan kot. ntah2 tahun lepas. ehehe. baru teringat bbrp hari yg lalu, sbb ternampak bas intrakota. lalu teringat la al-kisah salah paham dlm kete. ehehe.

aku ni dulu naik bas, so.. aku tau la ape yg terpampang kat signage bas tu, tak kire la shortform mcm mane pon, tau la roughly maksud sign tu sebenarnye ape.

btw, yg dlm comic tu.. ayah aku. yg biru tu paham2 la.. itu aku la. :P

...

mcm td, mak aku baru je citer. Jiran ni, ade terbace iklan org jual tanah lot. iklan tu tertampal kat tiang lampu dekat2 area rumah kiteorg.

"Tanah 50 ekar untuk dijual. Harga RM 3.5 m"

mengikut pemahaman jiran ni, die ckp.. "murah nye tanah.. RM 3.5 je utk 1 meter tanah."

ehehe. paham? ke korang pon paham, m = meter jugak?




m = million

so.. 1 ekar = RM 70 000.

murah ke tu?

kalo betul la.. RM 3.50 utk semeter tanah.. 1 meter = 1.09 ekar (yards = ekar kan?)

so.. tanah 50 ekar tu harganye = RM 3.50 x 50 x 1.09 = RM 190.75 !!

murah giler. kalo aku pon... nak beli. nak beli lg 1000 ekar pon boleh.. ehhehe.

Labels:



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...