Sunday, March 15, 2009

Last Day: Port Dickson

last day kat PD. hmmm. pestu akan kembali ke Gombak. home sweet home. last day.. agak mendung sket. tak nmpk mcm nak ujan. tp berawan la. nice day to swim. :P



nampak tak rumah2 tu? besar.. tp malang skali tak lawa langsung.

kalo korang nak tau la.. tiap kali aku breakfast buffet, aku akan singgah toilet. bukan nak membuang tp nak cuci tangan. ramai org yg pg buffet tu.. tak reti scp atau gune mesin pembakar roti. abih tangan aku melekit.

lawa tau toilet tu. ni bbrp shoots yg aku amik.




ckp pasal melekit. kat bread section. ade ke patut, kebykn org pg spread butter + jam dulu, baru masuk kat tmpt bakar roti. logik ke?? abih melekit kat situ. roti yg sepatutnye slide, tak slide dah. sbb bile dah tergolek tu, bhgn yg ade jam tu terkene belah bawah. abih yg roti2 lain pon kene skali. itu alkisah ari 2nd la. 

3rd day, kiteorg (read: mum, dad and me) turun paling awal. hahahaa.. so mcm best je. seme mknn tak disentuh lagi. everything masih bersih. kul 7 pg dah mkn breakfast dah. seme scp masih bersih. tmpt roti pon leh slide elok, sbb tade sape yg buat dajal lagi.

aku mkn paling byk last day kot. sbb aku amik seme mknn yg terhidang. eh mkn seme, except cereal dan bubur. :))

since kiteorg sampai giler awal.. group 2 (sis, bro in law and nora), baru turun mkn.. kiteorg pon bawak pika jln2.



ade refleksologi walkway. bese kalo pg hotel, mmg aku carik ni la. ape kes aku carik bende refleksologi ni. bukan aku boleh jalan pon atas. korang penah jln tak? aku try jugak.. tp taleh nak jln lame2. sbb sakit.. tak sihat kah aku?? :(

btw, suar aku tu.. suar cargo. mmg kalo tgk.. kembang semacam. kembang kat bhgn bwh je. atas tu elok je muat peha aku. nak kate suar mc hammer pon boleh. wahaha. maybe sbb kembang, sbb bhgn bwh tu aku jerut. so sudah nye rupe mcm belon. huhu. kalo tak jerut, nnt jd mcm suar Shuffle lak.



aku nak amik gamba pika.. tp pika tamo tgk camera. so kesudahan nye... aku pegang kepale die.. dan gambar ni terhasil :))



pika dan Tok Mi (a.k.a mummy). tgk tuh, Pika pandang tmpt lain.

lepas mkn, balik semule ke bilik. daddy, sis dan bro in law nak pg mandi laut. bawak pika skali. aku secara last minit men-join-kan diri. bukan utk mandi laut, tp jd photographer yg tak berbayar + tukang jage brg. uhukk.


i'm at the beach.



ngeh ngeh ngeh.. "Dieha Was Here". aku tulis pakai ibu jari kaki ni. seriyes, aku tak gune pon tangan aku utk pegang coral atau pape langsung. sbb aku tanak tgn aku basah/kotor. sbb aku dok pegang 1 hp camera, 2 digicam.. 1 digicam aku punye, dan lagi 1 bro in law (dlm bag). oh.. dan jugak.. aku dok pegang 2 sling bag (bag extra tu.. bag bro in law. Igor kah aku?), 1 plastic bag utk isi camera. plastik bag tu supaya bile aku kat area air.. kalo terjatuh pon.. tak kene trus air. ehehe. dan aku boleh switch pakai hp camera dan digicam. just simpan dlm beg plastik tu je la. planning btol aku ni.



yeahh.. mandii time. btw, sblm korang ingat aku teringin nak mandi.. aku tamo mandi. tak hingin pon. :P



ade bende yg menarik perhatian kuu. ade bende2 pink kat tepi pantai. nampak mcm batu. tp licin/lembut semcm. skali tgk, mcm daging mentah. hmmm. aku tolak 1 pakai kaki, sampai ke shore.. utk tgk lebih dekat. aku try penyet sket. ermm.. bukan batu. tp CLAY! TANAH LIAT! tp rupe kaler mcm marble. malang skali 'batu' penyet tu aku tak snap plak. ade byk close up shots yg aku amik.. separate post la. gambar dlm post yg ni saje pon dah byk.



Wet! pika dan atukk (a.k.a daddy). nampak garang lak. wahhaha. fierce betul pose derang.



Nak balik dah..


air laut surut.



nak tgk magic tak? ni bantal moo aku. melekat kat kusi weh. tak jatuh pon. bdn aku ni byk statik. so bile sentuh brg lain, tertransfer ke brg lain. sudahnye, bantal tu melekat kat kusi. smpai aku abih mkn, balik ke kete, bantal tu masih melekat jugak. kuat btol statik aku.



dah sampai Gombak! ni view dr dpn rumah aku. leh nampak KLCC dan Menara KL tau. sampai2 rumah, spt bese.. ade pak guard jage rumah.



ini pak guard nye. pak guard pakai loceng. tgh tido plak tu, ape kes ni. tak buat keje eh?! kiteorg sergah die baru die bgn. hahhahaa. dah la tido dlm stroller pika. mentang2 pika tak gune dah. mmg ramai pak guard2 lain, yg singgah rumah utk tido dlm stroller tu. maybe sbb siap dgn towel. ekeeke.

Labels: , , ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...