Wednesday, March 11, 2009

Day 2: Port Dickson (Part 2)

semlm benti kat mane eh? oh ya.. kat lunch.

lepas lunch tu, hp aku dah battery low, so aku start gune digicam plak. takut kang tgh dok snap2, tetibe bateri kering, 1 hal lak nak switch.

erm.. sejurus selepas lunch, daddy benti kat erm.. mane tah. tepi pantai la. aku penah pg dulu dgn kwn2 internexia aku. tp ini belah dpn sket.. bukan kat walkway yg seberang ke pulau kecik. tak buat ape pon. dok lepak2 gitu je.

aku ape lagi, dah tade ape nak buat snap jela. 

snap kanan.


snap depan. 


snap kiri. 


snap atas. 

ramai org abaikan tgk atas dan bwh. usually atas dan bwh la ade bende2 yg interesting.

tgh dok snap2 tu. aku terpandang ade ikan ni.. sian ikan ni. meninggal dah. mate terbeliak. eh mmg mate ikan terbeliak. ikan mane ade eyelids. wahahaha. 


snap bwh. 

bdn ikan elok lagi. baru mati kot. takpon org dok mengail dpt ikan tu, tp ikan terbang kuar dr bekas. ingatkan boleh selamatkan diri. last2 tersandai atas pasir. air laut jauh lagi. semut2 ape lagi, pg hurung la dia.

erm. ape lagi ye. mule2 yg lain dok berteduh bwh pokok. aku dan daddy je pg pusing2 tgk org/view. 2nd time, baru ajak seme pg turun pantai. bukan utk mandi, just2 jln2 je. esok baru nak mandi laut.



daddy ajar la pika bina sandcastle. tp budak tu.. bukan nye reti. mule2 die amik pasir tu.. lempar kat kiteorg. ganas tul. suke buli org. tatau la kalo pg tadika nnt mcm mane. mesti jd ketua pembuli ni. dlm lempar2 tu.. kene kat diri dia sendiri. abih penuh rambut, baju, kasut dgn pasir. haha. 

bile dah nmpk tgn die melekat dgn pasir, ntah mcm mane.. curious la kot. korang tau ape pika buat? seme bende die ingat mknn. die pg mkn pasir tu. sedap sangat ke? aku tgk pon mcm selera je die mkn. hmmm. kiteorg halang, lagi die nak buat. air plak tade nak bersihkan die. dekat2 situ ade restoran, dan blkg restoran tu ade bilik air. so akak pon bwk la pika, bersih kan die sket. itu pon dia masih jilat2 lagi tgn. buruk btol perangai ko pika. name je "Princess" (Maya). tp takde pon perangai mcm princess.

lepas tu, balik semule ke hotel. aku trus charge hp aku. mandi, semayang, tido. hahaha. tatau la nape, aku kuat tido plak bile kat PD ni. kalo kat rumah, aku takkan tido siang.

aku tido mlm je. sbb aku tau, kalo tido siang, mlm taleh nak tido dah. tp kat PD ni, dah la lepas breakfast dah tido kejap sejam. pestu balik dr beronggeng dlm kul 3.30 ptg camtu, tido lagi sampai kul 6.30 ptg. mlm tu boleh plak tido lg. aneh betul la. pika pon same.. kuat giler tido. masuk dlm kete, trus tido. 

ini gambar sunset utk hari ke-2. ini elok sket dr semlm. ade 3 kaler. lgpon, aku snap ni awal sket. blom gelap sepenuhnye lagi.





tunggu maghrib masuk. semayang jamak + qasar.. dan get ready utk kuar dinner.



ehehe. sempat lak aku amik ni mase daddy tgh semayang. elok plak lighting. korang insaf tak tgk gambar ni? ehehe.

kiteorg mkn kat tmpt lunch semlm - Sarah Thai Food. ape kes aku dok promote sgt kedai mkn ni? bukan relative aku tau. :P



spt yg aku dah mention td, pika ni penyakit kalo jln jauh, bateri die cepat habis. so dlm kete la die charge bateri die. ingat sampai kat restoran tu bgn la. tp tak bgn2 jugak. so kesudahannya, pakcik kedai tu sambung meja ke-3 dan kiteorg letak la pika tido atas meja tu. wahahah. 1st time ni pika tido atas meja mkn. dulu kecik2 bese la. bile pg lunch kene bwk die skali. die dok dlm carseat cum bassinet, letak atas meja. ini dah besar pjg. sib baik ade alas seme dlm kete. die tido atas bantal moo aku. ni bantal ryan sebenarnya. tp ryan tak appreciate lagi. so aku pinjam la kejap. lagipon aku yg pilih bantal tu. wahahaha. kire aku yg punye la.



ok.. ini bhgn dpn kedai tu. kalo singgah Oceanic mall.. pilih la kedai ni. ade lagi satu kedai nmpk best.. kedai paling ujung. competitor kedai ni jugak. sbb nampak gaya.. 2-2 kedai ni offer set meals. tp yg Sarah Thai Food, set meals skali dgn air. yg belah ujung, mknn je.



dok pk punye pk.. last2 pilih set nombor 3. utk 6-7 org mkn. boleh view, mknn2 utk Day 2: Port Dickson.



SET 3 = RM 60

1 jug air buah : kiteorg pilih air tembikai
Homok Talay : ini mcm otak2 ikan. tp ade byk lauk lain. ade lala, sotong, sayur, everything seafood la. menarik jugak.
Tomyam Pok Teck : mmg berapi la telinga. tak penah aku tgk tomyam, yg ade letak cili kering. byk la tu cili kering nye. ade byk lauk. ade cebisan ikan, lala, sotong, ayam, mcm2 la ade.
Ikan Siakap 3 rase : mmg beza dgn Cencaru 3 rase kat D'princess. yg kat Sarah ni mmg ade 3 rase. ehehe. kat D'princess - 1 rase je.
Telur Dadar : perlu ke aku elaborate? cukup perisa dan tebal.

daddy ni, suke petai dan suke sotong. so wajib order Sotong Petai. ehehe. so 1 extra lauk.

nasik kite amik sket je.. sbb nak kasi ruang utk lauk yg maha byk ni. leh tgk gambar nye kat HL blog. fuh mmg puas atie la dinner mlm ni. air tembikai sampai 3 gelas tuu.

oh btw. pika.. die pengsan sampai la kiteorg dah sudah mkn, dah nak masuk dlm kete, baru die bangun. since die tak hidup time kiteorg tgh dinner, lapo la kan. kalo hidup, at least leh suap2. so ayah die ade tapau Hot Dog satu. tak mkn pon. die mintak ZHUZHU. sampai ke esok Hot Dog tu tak mkn2. aku rase ayah die yg abihkan.. wahaha. :P

Day 3 akan menyusul kemudian. not immediately. nnt2 la. internet sgt slow sejak 2 menjak ni.

last photo for this post.

Pika tgh khusyuk tgk binatang ape tah kat Ostrich Farm.

Labels: , , ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...