Saturday, January 24, 2009

What's in my bag?



I was tagged by pfs6450 (Mieza). pandai tag org. nnt aku tag ko balik. tag ni ko kene buat jugak tau. since rasenye ko blom penah buat lg kan? tol tak. jgn tipu.. 

Rules:
1. declare what's in your bag (doesn't matter your wallet/purse, sling bag/hand bag/etc).
2. snap pictures of the content of your bags and explain why their there.




^
ok ni rupe bag aku. simple je.

aku ade byk sling bag. tp yg besar hanya 2 jela. ni 2nd one. kecik sket.. dan zipnye humangaih besar giler. :P


^
mari tgk contentsnye..


^
ini contents kat ruang tgh.

clockwise: handphone casing, handphone, a few packets of tissues, specs casing + specs + cleaning cloth, small notepad, pencil with eraser, my wallet, small towel, a pair of socks.

small notepad utk lukis2 comic, kalo ade idea menjelma, nak tulis grocery list ke... pape jela. yg lain rasenye tak perlu la aku nak explain 'why'.



^
ini brg essential utk ke surau/toilet.

senang kalo nak singgah2 mane surau kat shopping mall utk lap air wuduk. saye sebolehnye taleh biarkan muke basah. sbb saye ni ade sinus, taleh ade air kat muke lame2. kang terhachoom atau terselseme lak. so towel tu membantu. :P

socks spy tak perlu pakai kain sarung. saye ni kan pjg/tinggi. surau mane der kain utk org2 pjg mcm saye ni. so socks akan membantu. pakai telekung jela. kadang2 tak pakai telekung pon, kalo telekung limited. trus semayang pakai baju t shirt + jeans. dah mmg tutup aurat dah. ehehe. pakai socks jela. :P


^
dlm sling bag yg same ade ruangan kecik kat dpn. so ini contents dlm ruangan tu. 

clockwise: more tissues (aku mmg paranoid, kene byk tissue), vicks inhaler, lip ice color, lip balm, lip gloss, powder pack and bloatting paper.

vicks inhaler, berguna dikala idong tgh tersumbat.. atau tgh pening ke. korang mesti pelikapehal sampai 3 lip gloss/balm aku. hahaha. aku suke letak 2-3 layer skali gus. lip balm dulu, pestu lip color, pestu baru lip gloss. bloatting paper utk bloat muke saye yg kdg2 berminyak. uhuk


^
my wallet

since Mieza nak tau, isi dlm wallet aku skali.. aku buat skali harung jela kan. itula wallet comel aku. ade kucing.. ade ikan. sesuai tak utk org yg berumur 27 thn ? :))

aku tak peduli. janji aku suke dan bg aku bende tu compact dan praktikal. 

ape la sgt pakai purse Coach, LV, Guess tu.. yg branded2 tu. mati masuk kubur, bukan nye bwk skali pon. btol tak? aduhai.. tetibe pedas lak kata2 aku ni. waahhahaa. >:)


^
contents dlm wallet. 

from top: 
1st row... MyKad, driving license, bonuslink card, credit card. 
2nd row... Herbalife Supervisor card, Herbalife Distributor card, Maybank ATM card, RHB ATM card. 
3rd row.. duit berjumlah (err kire jap) RM 179. 35.. dan sebelah tu.. wallet aku yg dah dikosongkan.

reason tayah state la. pepaham la ye. duit utk membeli. ATM card utk cucuk duit.. blablablabla.. 


ade lagi brg dlm sling bag aku tu.. err perlu ke aku tunjuk semua? malu la.. korang jgn gelak tau.




^
from top: water bottle (1 litre), hair dryer, torchlight, perfume, 
Herbalife Radiant C Facial Scrub Cleanser dan bedak. 


ehehe. ok ok.. yg gambar last tu aku main2 je. jgn ingat betol plak. :P

~~~~~~

aku nak tag:
MiezaNur Amalina dan sape2 je yg bace blog ni...

dengan syarat, kuarkan abis isi beg/wallet anda dan amik gambar kesemua contents. kalo nak buat bag + wallet mcm saye buat lagi elok. ehehe >:)

pls refer rules di atas..

Labels: ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...