Tuesday, February 26, 2008

8 facts about me

I've been tagged by Esah. Nak tulih dlm english ke bm ha? aku ni masalah kalo tulis dlm bm trus bhs cam cipan. kalo dlm english boleh cover lagi ayat. hahaha. aku try tulis bm la. berkarat dah bm aku.
  1. Aku dilahirkan di Hospital Sentosa, Kuala Lumpur, 25 tahun 5 bulan 7 hari yg lalu, tepat pukul 4.32 ptg. Kini, hospital tersebut telah berpindah ke tempat lain, dan bangunan lame telah diubahsuai menjadi sebuah hotel (Tune Hotel). Dengar kata, Tune Hotel dan hotel sebelumnye berhantu. Tak pasti la betul atau tidak. Aku dilahirkan tepat 6 tahun 1 hari selepas akak aku dilahirkan. so maknenye birthday akak aku, 18th July, dan aku plak 19th July. selalunye kiteorg akan celebrate same2. org ckp, aku dgn akak ni mcm kembar. tatau la ape yg same nye. sbb sorang pendek, sorang lagi tinggi. sorang coklet, sorang lagi pucat. hahhaa. sorang dah kawen, sorang blom. huhuhu.

    Kalo ikut calendar cina, aku ni lahir tahun Anjing.. Wooff..Wooff! tp aku bersyukur la jugak, kalo aku kuar lewat setahun, tak pasal2 aku lahir tahun B*b* lak. no offense ye org2 yg lahir thn 1983 etc. muahahhaa. :D

    kalo ikut horoscope plak, aku berbintang cancer. cancer the crab. suke sepit/cubit org. byk tgn/multitasking.. boleh buat mcm2 keje dlm 1 mase.

  2. Aku menerima sape2 jadi kawan aku. tak kisah pangkat, keturunan, kekayaan, kecerdikan atau rupe. tp aku ni spesies kalo jumpe org baru, aku observe dulu atas bwh, luar dlm. tgk org ni boleh ke tak menerima saye seadanya. sbb saye ni kalo mule2 kenal, akan tunjuk side saye yg serious, pendiam, pemalu. seme2 itu. tp sebenarnye saye ni giler2, tak pemalu langsung, ckp ikut sedap mulut je, lawak mmg tak hingat dunia. ehhee. so saye ni ade switch on/off. kalo org tu jenis yg okay, switch akan di ON. kalo tak, sampai bile2 la korang nampak side saye yg agak membosankan itu.

    Aku mmg pantang dgn org yg suke mkn kuih talam. eh silap. org yg talam 2 muka. dpn kite baik giler, puji melangit la, cam aku ni goddess je. tp blkg, mak oii, ngumpat aku, ckp aku itu ini.

    Makne name saye 'Yang Terpuji'. mmg selalu kene puji. sampai kite tatau nak respon mcmmane. besenye kalo org puji kite, kite wat muke seposen je. maybe senyum sket la, tp muke still cam kerut sbb tak ikhlas menerima pujian tu. mmg tak suke la kalo dipuji. rase pelik lak. eventhough bese dipuji, mungkin sbb terlalu bese, excitement pon jd kurang.

  3. aku ni masuk dlm kategori yg tinggi. 170 cm. tinggi ke tu? takde la tinggi mane. masih lom layak utk jd model lagi. stakat model kasut tu boleh la kot. aku ni kurus la kot. wahaha. betul aku dah kurus tau. 55 kg. dulu mmg aku kurus, pestu gemok sbb mengalami masalah sakit jiwa kejap. so skang dah kurus balik.

    aku ni suke mkn, tp masih boleh control lagi. kalo mkn buffet mmg boleh amik 8-10 pinggan la. tah mane boleh muat perut aku ni. kalo mkn kat Chilli's, Tony Roma.. mmg leh mkn byk. aku jenis tak suke mkn nasik. so kalo tade nasik pon takpe. cume family aku ni dinner mesti ade nasik. aku plak jd tukang masak. naik muak kene masak lauk utk nasik ni. huhu. tp apekan daya. masak jela kan.

  4. aku ni jenis yg rugged kot. tatau la tp mak dgn akak aku kate aku ni rugged. yela kot. suke pakai t-shirt + jeans. dulu pakai snickers, skang pakai sandal je. ok sket la. tp kadang2 tu ade gak pakai blouse, skirt, tp mmg lain benar la kalo saye tetibe je pakai blouse. even mase raya, aku selalu bitau mak aku, "Mummy, nak baju melayu la utk raye. boleh?". hahah. tak caye? betul la. tak tipu ni. tak suke btol pakai kain sarung. rase limited je bile nak berjln. kene jln slow. saye jln cam org New York. pace saye berjln mmg laju dan langkah besar.

    erm. oh ya. kite ni bukan typical girl. kite tak suke shopping, tak suke make up, tak suke high heels, bag, kasut, baju.. mmg cam tade nafsu terhadap bende2 ni. bag yg jenis kepit, or yg bertali, ala beg makcik tu. mmg tak berkenan langsung. tgk mmg tade pape perasaan. kalo sling bag tu okla. saye boleh terime lagi. nape ye? nak kate lambat mature, saye dok tunggu dr dulu lagi. bile la nak berbukak hati suke bende2 girly ni. tp sampai skang tade prasaan langsung. huhuhu.

    tetinggal plak. even jewelleries pon saye tak pakai. cincin, rantai, gelang, u name it. tade langsung. i mean. ade, tp tak suke pakai. untung sape2 yg kawen dgn saye ni. hahhaa. kalo lalu dpn kedai emas, takde la risau kene kuar duit. ehehehe. skang jam pon tak pakai. dulu jam kene pakai, tp skang jam saye ni dah longgar sgt. tgn dah kecik. kene beli baru ni. ingat nak beli cuff watch. sampai skang tak beli2 lagi.

    aku ni jenis yg suke save money. mmg takkan berbelanja kecuali mknn. makanan je saye belanja. lain2 tu saye pk 2-3 kali seblm beli.

    family saye panggil saye banker. wahaha. kat skolah pon asyik jd bendahari je. mmg suke kire2 duit, tp bukan mata duitan. so sape2 nak soh saye jage duit, u can trust me. mmg tade nafsu nak curik duit org.

  5. tido? saye tido mlm2 je. jarang benar nak tido ptg, kecuali kalo ngantuk sampai taleh nak bukak mate. sbbnye saye ni bile dah tido ptg mmg susah la nak tido mlm. saye ni insomnia, skang dah ok sket kot, sbb hari2 minum XanGo. hahaha.

    saye ni light sleeper. kalo bunyi sket mmg aku terbgn. so mmg allergik kalo kalo org sebelah saye tu jenis yg snore. :D

    masalah besar saye, telinga saye ni ntah nape powerful sgt. even bile saye dlm bilik, dah tutup pintu, saye masih boleh dgr org yg dlm bilik lain berckp/snoring/etc. bukan luar bilik tau, tp org lain tu dlm bilik die sendiri. saiko kan? saye ni mutant kot. mutant jadian.

    besenye kite tido dlm kul 1-2 pagi. mmg mase tu baru rase ngantuk. mmg taleh nak tido awal dr tu. nak lewat dr tu boleh. tak tido langsung tp tido lepas subuh. haha.

  6. saye ni ade lesen memandu tp dah nak masuk sethn (ke 2 thn) saye tak drive. kete sendiri ade sebijik. last skali saye drive, mase saye tgh training kat Internexia. itu thn 2006 kalo tak silap la. so maknenye dan masuk 2 thn saye tak drive kete. eheheh. ari tu kan. wahhaa. mummy check dompet kite, tgk2 lesen kite dah mati thn lepas lagi. expired thn 2007 bulan March!!! so minggu lepas kite dgn mummy pegila JPJ utk renew lesen. sib baik boleh renew lagi. org tu ckp kalo lebih 3 thn baru kene belajar balik driving. sib baik.

    saye penah accident kat Federal Highway thn 2001. kete Kancil kaler merah, tetibe taleh nak control. so mule2 tu kete tu sway kiri-kanan, lepas tu kete tu berpusing lalu tergolek2 bbrp kali. mmg cam dlm movie la. cume tak pakai stuntman je. saye dok dpn, sebelah driver. cedera ringan. jari2 kite ade la yg kulitnye tertanggal. pestu kat kepale kite leh nampak kemek sket. huhu. kepale saye terhantuk kat cermin. cermin tu pecah. tp tengkorak saye ok lagi. nampak lebam jela.

    nak kate sbb accident kite phobia bwk kete, mungkin jugak la. tp saye ni boleh drive kat area2 yg less traffic, kalo traffic byk, saye start panic. pestu ade skali tu, saye tgh nak pick up kwn2 utk ke office. ingat dah naik la seme. so saye pon drive jela. rupenye ade sorang tetinggal. mase tu pintu kete pon tak tutup lagi. sib baik saye sedar, so stop la. amik kwn lagi sorang tu. sib baik kaki kwn tu tak kene gelek dgn tayar kete. tatau la nape jd gitu. cam tak sedar plak. so itu lagi 1 alasan saye, nape saye takut nak drive. saye ni kadang2 cam tetibe otak blank.. so akan wat sesuatu tanpa disedari. mcm butterfly effect plak. sedar2 bende tu dah jadik. pasal hentakan kat kepale ke?

  7. aku ni suke gak nyanyi. tp aku tak nyanyi dpn org. serious tade sape pon penah dgr sore kite nyanyi. setakat 'humming' tu family kite bese la dgr. tp nyanyi tu mmg tak penah. kalo nyanyi dpn org, kite cam sengaja nyanyi tak sedap, pitching lari.. nyanyi cam katak. nape ye? saye pon tak pasti. aneh btol aku ni.

  8. bende2 aneh plak. bdn saye ni byk statik. so kalo pegang besi, tolak troli, tutup pintu kete,.. mmg akan terkene kejutan la. huhu. saye mmg takkan isi minyak kete. sbb takut kang tetibe static, pestu meletup 1 stesen minyak tu. huhu. selain tu, saye ni ade 'flat feet'. maknenye kaki saye tade arch. so bile pilih kasut kene pilih yg ade arch support. high heels mmg out of the question. kalo pakai heels lame2 mmg boleh berdarah kaki ni. sib baik jugak la saye mmg tak minat pakai heels. dok pk jugak kang kawen, nak pakai flats ke? cam lawak plak. tp selesa lagi elok dr sakit kan. by the way, kaki saye ni thn lepas size 6. kecik kan? tp thn ni dah jd size 7-8. kire okla utk ketinggian kite ni. baru nak grow plak kaki. hahaha. mungkin sbb skang pakai kasut yg sesuai, so kaki boleh grow dgn normal. ape lagi ye.. haa. saye ni kdg2 boleh jangka sblm sesuatu terjadi. tatau la instinct kuat ke. tp mmg selalunye kite just ckp je, as precaution, pestu betul2 jd. kalo kite tak ckp, tak jd plak. ke mulut masin?
okay.. tu je 8 fakta tentang diri aku. aku tamo tag sape2. so sape2 yg bace entry ni, dan rase rajin nak jwb tag ni, silakan. nnt leave url entry anda kat comments. boleh la saye bace skali.

okidokis. rasenye ade modal sket utk tulis next entry.

Labels: ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...