Sunday, July 09, 2006

True Tales - Ghost Encounters

True Tales - Ghost Encounters


Have you ever encountered a ghostly figure before? Well.. I have. Here are some of my true encounters of these ghostly figures. Its in BM coz I wrote it in Cari.com.my Forum a few days ago. Ehehe. I was too lazy to rewrite the whole story in English.




1# Ghost Encounters

dulu2 mase aku darjah berape tah. nak dijadikan citer, satu mlm tu rumah aku tade air. kite baru pas mkn malam so nak pegi la basuh tgn kat bilik tido sebelah dapur yg ade attach bilik air. bilik nih dan bilik air tingkat atas akan sentiasa ade air walau time tade air. sbb air tu direct dr tangki.

so baru je nak melangkah masuk bilik tu.. aku ternampak cam satu lembaga. bentuk cam manusia. tp cam pakai sut itam. seme nye itam. bayangkan spiderman la.. tp baju die kaler itam seme. dr kepale ke kaki. lembaga tu tgh duduk atas katil bilik tu. bilik tu mmg jarang org gune. kalo ade tetamu datang.. baru la gune. kite pon pelik la.. sape pulak dlm bilik nih. yg ade kat rumah mase mak ayah aku.. akak dan abg aku je. derang seme kat dapur. mase tu tak bukak lampu lagi.. so gelap la dlm bilik tu. tp jelas nampak lembaga tu.. sbb katil tu dekat dgn pintu.. so cahaya dr luar tu yg membuatkan aku leh nampak jelas ade lembaga atas katil. aku rase die cam tertoleh gak la tgk aku.. sbb aku cam terbenti kat entrance pintu bilik tu.

tgn aku nak bukak dah suis lampu tp tak jadik. aku pon gostan la balik masuk dapur. pintu dapur dan pintu bilik tu opposite je. tak jadik nak cuci tgn.. hohoho. takut sih. baik aku cuci tgn kat bilik air atas je. eiii. siape/ape agaknye lembaga tu eh.


2# Ghost Encounters

lagi satu encounter.. mase aku nak masuk bilik akak aku. akak aku dah lame takde kat umah.. mase tu die tgh blaja kat UK. so tade org gune bilik die. aku mase tu nak amik apetah dlm bilik akak nih.. cam citer Lembaga #1.. aku sekali lagi terbenti kat dpn pintu bilik sambil tgn aku kat suis lampu.. tak tekan lagi. aku mmg suke usha bilik dlm gelap dulu sblm bukak lampu. kot ade cik pon ke.. aku terbukak lampu trus.. abih la nnt.

aku terpandang sesuatu kat tingkap. aku tau tingkap bilik tu mmg dah tutup rapat dan pintu bilik tu sentiasa tertutup. so mustahil la kalo kucing leh masuk ke. kalo kucing pon .. mesti la die mengeow bile nampak aku. nih tak. senyap je. mate kucing pon takde pon aku nampak. mate kucing kan leh glow in the dark. hm.. so bukan kucing.

ade bende hitam berbulu kat tingkap. cam tgn. sbb aku nampak sket je. bende tu cam tgh masuk dr tingkap. sbb bergerak2. huhuhu. aku cam bese la. bile dah ternampak bende pelik yg misteri tu.. aku gostan, tutup pintu dan patah balik. hahaha. tak jadik nak masuk. mase tu dah malam.. so mmg tak jadi la. esok2 jela aku masuk amik brg tu. aku sambung tgk tv.. dan wat cam tade pape berlaku.


3# Ghost Encounters

nih time aku kecik2. darjah 2 kot. aku tgh tido kat dlm bilik aku sorang2. akak aku tido bilik lain. mase tu baru balik dr melancong kat Gold Coast, Australia. mlm tu plak, aku 1st time tido dgn anak patung yg aku baru beli dr Australia - Mogwai yg dlm citer gremlin tu. so aku tido cam bese la malam tu. tgh2 malam aku terbgn. aku cam raba2 la kat katil carik mane pegi mogwai aku nih. katil aku queen size.. so agak besar la katil tu. dahla aku tido sorang.. mase tu kecik agie.. so mmg besar la katil tu.. bagi akula. Mogwai aku nih pendek dan ketot je.. cam dlm movie tu. aku tgh rabe2 tu.. terabe la sesuatu yg berbulu. aku ingatkan mogwai aku la kot. aku tarik la nak peluk la kononnye. tp pelik nye aku taleh nak tarik. cam terlekat plak. takpon cam berat gitu. aku tarik la bbrp kali.. tp taleh gak. bilik tu gelap gulita.. sbb aku suke tutup abih langsir seme. mmg bat cave la. pas dah taleh nak tarik tu.. aku cam raba la lagi.. dr atas ke bwh. aku rase aku tgh raba kaki mogwai. tp alangkah anehnye.. kaki mogwai pjg. padahal ketot je kaki die. dlm 2-3 inci je kaki die nih. patut nye kalo aku letak tgn aku.. itu jela kaki die.. naik sket.. dah bdn die.. atas lagi kepala die. nih tak.. makin kebwh.. still kaki die.. ke atas pon kaki die lagi.

pas aku dah pasan bende yg aku tgh rabe tu bukan mogwai aku. huhu. aku pon stop la.. dan nyorok jela dlm selimut sampai ke pagi. tah ape tah. tak brani aku nak bukak lampu. kang ternampak mogwai versi pjg lak. takpon gremlin jahat tido sebelah aku.. agi la naye.

bgn2 tu nampak mogwai ade kat sebelah.. tp dalam keadaan biase la.. ketot comel gitu je. tade "sepanjang" semlm. huhuhuh.

pas kejadian tu.. aku simpan je seme patung2 aku especially jenis2 yg berbulu nih dlm almari. hahahha.. serik dah. kalo nak main pon time siang.. pas main terus simpan. tade dah nak letak atas katil. kalo atas katil pon.. jenis yg bukan berbulu.. cam pikachu ke.. anak ayam chicky aku ke.. okla kan.

Labels: ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...