Wednesday, September 07, 2005

The Cobra's Visit

The Cobra's Visit

Minggu lepas ade cobra visit umah kite. die tak sempat masuk umah. die just lepak2 kat garden umah aje. daddy yg terserempak ngan cobra tuh. tibe2 je die bangun dan korang tau la cobra nih die akan bukak sayap kat kepale die nak tunjuk hebat.

tah ape daddy kite buat, cobra tu retreat dan masuk kat salah satu lubang paip kat pagar jiran punye. cobra nyorok dlm tuh. daddy kite jenis yg mmg suke bunuh binatang (eh bukan seme la, tikus dan ular aje), daddy pon masuk ke dapur amik candle dan lighter. utk ape lagi.. utk BAKAR cobra tuh. adeh kejam nyer. tatau la cobra tu sempat lari atau pon dah hangus dlm paip tu. tatau ape nasib cobra tu. sian die.

akak balik mlm tu tatau citer pasal cobra, so kite pon citer la kat dier. akak ckp cobra tu akan dtg balik mlm nih utk balas dendam. tp dlm keadaan separuh hangus. huhuhu. sbb mase daddy bakar lubang paip tu, semut2 pon turut keluar dr lubang yg terbakar tu dan ikut daddy kite balik. dlm dapur byk semut2 itam yg gemok berkeliaran. sampai mee atas meja mkn pon kene kerumun dgn semut. so possibility utk cobra masuk rumah pon ade gak kan. takuts lak.

kwsn umah kite nih mmg byk binatang. kadang2 rase cam kat zoo la plak. ade kera, monyet, ade ular, ade biawak besar (ala2 cam komodo lizard), squirrel, babi utan (dulu la), burung puyuh, burung mcm2 jenis. burung besenye dtg dr zoo negara. suke lepak2 kat area kwsn perumahan kite. bangau aje yg lom nampak agie.

P.s: abg dah dpt cotton candy dier. beli kat carrefour. tp kite yg kene belikan sbb abg malu nak beli sendiri. dah la kite yg kene pegangkan. 2 plak tuh. malu siot. seme pandang. rase cam budak kecik aje. huhuhuhu.

Labels:



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...